Indleveringer til auktioner

Salgsvilkår for VF-auktioner

VF-auktion afholder 3 auktioner i løbet af en 4-ugers periode.

Hver 4. uge (altid på en tirsdag) afholdes en MÅNEDSAUKTION over enkeltmærker, breve, postkort, filatelistisk litteratur, samlinger, kasser, større patier m.m. - i realiteten alt, hvad der er relevant at udbyde på en frimærkeauktion.

Hver 2. uge (altid på en tirsdag) afholdes en såkaldt UGEAUKTION over enkeltmærker, breve, postkort og hvad der kan monteres/sættes op på en dobbelt A4-planche.

VF-auktioner sælger samlet på en 4-ugers periode (over 3 auktioner) omkring 7500 lot.

Før auktionen

a) Indlevering

Indlevering af frimærker til auktion kan ske i auktionshuset på Haydnsvej 2, 4. sal, 2450 København SV.

Ved indlevering modtager sælger en kvittering.

En indlevering kan også fremsendes til os pr. post, med fragtmand, etc.

En indlevering bliver nøje gennemgået og vurderet. Vurderingen er et skøn over det forventede hammerslag og er baseret på tidligere salg af samme frimærke/samling m.m. Hammerslaget kan derfor blive højere.

En indlevering skal have et samlet opråb/vurdering på minimum 1.500 kr. med en gennemsnitsvurdering til MÅNEDSAUKTION pr. lot på 350 kr. (minimum startpris er 100 kr.) og en gennemsnitsvurdering til UGEAUKTION pr. lot på 150 kr. (minimum startpris er 50 kr.).

Vi modtager løbende indleveringer til begge auktioner.

b) Beskrivelse

Efter indleveringen udarbejder VF-auktion en beskrivelse af lottet/lottene.

Sælger modtager en beskrivelse af lottet/lottene med angivelse af lotnummer på auktionen, når auktionen bliver lagt op på nettet.

c) Eftersyn.

I.f.m. afholdelse af vores MÅNEDSAUKTION, vil der være mulighed for at se de udbudte lot i vore lokaler på Haydnsvej i 4 dage op til auktionen.

Der er ikke eftersyn på vore UGEAUKTIONER, idet alt materiale bliver fotograferet/scannet og kan ses på nettet.

Under auktionen

d) Auktionsafviklingen.

Under afviklingen af vore netauktioner, kan sælger følge salget på vf-auktion.dk.

Intet lot sælges under startprisen.

Efter auktionen

e) Afregning, salær m.m.

5 uger efter auktionen modtager sælger en e-mail (evt. brev) med information om resultatet af salget,og samtidig overføres salgsprisen fratrukket sælgersalær til sælgerens bankkonto. Inden afregning kan ske, skal sælger have registreret sine bankkonto oplysninger hos VF-auktioner - dette sker normalt i.f.m. indleveringen.

Ved salg beregnes et auktionssalær:

På MÅNEDSAUKTION: 15% af hammerslaget og intet lotgebyr. Der opkræves ikke salær af usolgte lot.

På UGEAUKTIONER: 10%, samt et lotgebyr på 10 kr. pr. indleverede lot, både solgte og usolgte, ved genganger lot dog 5 kr. pr. indleverede lot, både solgte og usolgte.

f) Usolgte lot.

Hvis lot ikke bliver solgt, kan sælger aftale med VF-auktion, at det skal udbydes på en ny auktion - og i så fald med en lavere vurdering.

Et usolgt lot på MÅNEDSAUKTION udbydes aldrig igen på den førstkommende auktion, men typisk den derefter følgende auktion.

Et usolgt lot på UGEAUKTION udbydes typisk igen på den 4. derefter følgende auktion.

Har du spørgsmål til os eller vores auktion, er du velkommen til at ringe til os på tlf.nr. 36 16 00 84 eller skrive til os på auktion@vf-auktion.dk

Vi ser frem til at høre fra dig.